حمایت از نام علائم تجاری و نام نشان هر فرد و یا شرکت که از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن و معرفی کالا ها و خدمات و یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ صاحب کالا را محافظت می کند مدت زمان این حفاظت متفاوت است.
ولی قابل تمدیدشدن می باشد محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه ی متوقف کردن و تخلف در این زمینه را دارند تایید میشود از دیدگاه دیگر علائم تجاری با وسعت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنند و این ابتکار را ترویج می دهند.
حفاظت نام و علائم تجاری و همچنین مانع تلاش های رقبای غیر منصف مثل متقلبان و سود جویان برای استفاده از علائم مشخص به منظور مصولات ارائه خدمات نامرغوب و بی کیفیت و یا متفاوت می شوند این نظام آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید خرید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.
مدت اعتبار برند پس از ثبت در تهران
برند ثبت شده از تاریخ تسلیم اظهارنامه
چه برندهایی در تهران قابل ثبت هستند؟
هر واژه، حرف یا چندین حرف ، شماره ها، تجسمات تصویری، عکس، فرم، رنگ، طرح، برچسب یا ترکیبی از این موارد که با هدف تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، برند محسوب میشود. در بعضی از کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز برند تلقی می گدند و قابلیت ثبت دارند.
امروزه با افزایش تعداد کشورها انواعی از برندهای تجاری که پیش از این متداول نبودهاند نیز ثبت می شوند از جمله :رنگها، علامات سه بعدی (شکل یا بستهبندی محصولات)، نشانهای قابل استماع (صداها) یا رایحه ها. با اینحال، در بسیاری از کشورها همه موارد نامبرده قابل ثبت نمی باشند محدودیتهایی قائل شدهاند و عمومآ برندهایی ثبت می گردند که قابل روءیت هستند به عبارت دیگر در این کشورها تنها برندهای تصویری یا گرافیکی به ثبت می رسند.
مزایای
مهمترین مزیت
یکی دیگر از مزایای
ثبت کردن برند به معنای کسب اعتبار در برابر دولت، بانکها، سرمایهگذاران و همچنین مشتریان شما میباشد؛ بنابراین با ثبت برند بانکها و دولت شما را به رسمیت میشناسند از اینرو دست شما برای دریافت وام و تسهیلات باز است.
1- پس از استعلام
پ) تعیین طبقات مورد نظر جهت ثبت علامت تجاری در آن طبقات با توجه به مجوز فعالیتی که ارائه شده
ت) پر کردن فرم اینترنتی درخواست استفاده از حق تقدم (در صورت وم) در صورتی که متقاضی بخواهد با استناد به تقاضای ثبت یا ثبت نهایی علامت در خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر ۶ ماه) استفاده نماید که میبایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تنظیم اظهارنامه علامت یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم نماید.
ث) در صورتیکه درخواست ثبت علامت تجاری بصورت جمعی را دارید میبایست نسخهای از شرایط و ضوابط استفاده از علامت جمعی را که به تائید مقام صلاحیت دار ذیربط رسیده است ارائه نمائید.
ج) پرداخت مبلغ اظهارنامه بصورت اینترنتی و دریافت شماره اظهارنامه و رمز عبور که به شماره تلفن همراه متقاضی پیامک میشود.
لازم به تذکر است، پرداخت هزینه نشانه تائید و ثبت نهایی اظهارنامه محسوب شده و پس از آن امکان برگرداندن هزینه و تغییر اطلاعات و ضمائم وجود ندارد و متقاضی میتواند صرفاً تا زمانی که اظهارنامه او هنوز ثبت نهایی نشده است نسبت به ویرایش اطلاعات و ضمایم اظهارنامه ثبت برند اقدام نماید.
2- پس از طی مراحل بالا، پرونده متقاضی در نوبت کارتابل کارشناسان (۳ کارشناس) و همچنین رئیس اداره ثبت علامت تجاری قرار میگیرد و ایشان اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در قانون ثبت علائم تجاری بررسی میکنند و در صورتیکه علامت را قابل ثبت بدانند، اجازه انتشار آگهی مربوط به آن در رومه رسمی را صادر میکنند وگرنه در صورت ابلاغ اخطار، میبایست رفع نقص سریعاً و در مدت زمان حداکثر ۳۰ روز صورت بگیرد و در غیر اینصورت درخواست بطور کل رد میگردد.
متقاضیان جهت ثبت اظهارنامه ی برند می بایست با ورود به سامانه ی http://iripo.ssaa.irاقدام به
پاسخ اداره صرفاً از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و .) امکان پذیر است.
لذا چنانچه گقتیم ،برای
مدارک لازم برای
مدارک مورد نیاز
1. یک سری از شناسنامه و کارت ملی
2. سری از کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. سری از مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
مدارک مورد نیاز
1. یک سری از شناسنامه و کارت ملی
2. سری از رومه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. سری از مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)